Interieur

In de auto zit je fijn binnen, veilig achter glas, in frisse lucht van je cabine. Toch? Maar juist daar zit je allesbehalve veilig.
Een gemiddelde autobezitter rijdt meerdere uren per week in zijn/ haar auto.
Niet alleen voor het gebruik van en naar uw werk maar ook voor het vervoeren van de hele familie.
Door dit vele gebruik van het in- en uitstappen, snoepjes en/of broodjes eten, koffie drinken zorgt voor de nodige vervuiling. Maar steeds meer interieurs hebben niet meer fysieke knopen maar een touchscreen, ook dit zorgt voor extra onderhoud en behoud, dat alles goed blijft werken. Het interieur van uw auto speelt bovendien een grote rol bij het behoud van zijn waarde.

Interieur

Stap 1

Is altijd wassen: zie stappenplan wassen.

Stap 2

Is altijd exterieur: zie stappenplan exterieur.

Matten

Matten verwijderen:  Het verwijderen van de matten is de eerste stap waarmee we starten, 

Vervuiling verwijderen:

Tapijt uitblazen:

Kunststof panelen reinigen:

.  

Ruimte reserveband reinigen:

Dashboard reinigen:

Vlekken uit bekleding verwijderen/ of lederen bekleding reinigen en voeden.

.  

 

 

 

Koplampen

Doffe koplampen:

Koplampen worden blootgesteld aan veelsoorten belasting. Er vliegen steentjes, vuil van de auto’s die voor je rijden, chemische stoffen (uitlaatgassen)en het uv-licht van de zon.  Het materiaal waar koplampen van gemaakt worden, moeten tegen een hoge belasting kunnen, maar daar zit een limiet aan. Wanneer het limiet bereikt wordt, ontstaat er een grote kans dat je koplampen dof worden. Dit is te wijten aan oxidatie (chemisch proces dat vaak te danken is aan zuurstof en verwerkt wordt door de UV-straling), en voor een deel aan mechanische slijtage (slijtage, takjes, viezigheid). Door het dof worden van je koplampen verdwijnt het heldere zicht, gaat je veiligheid naar beneden door de lichtopbrengst wat jij minder ziet maar ook zelf minder goed gezien wordt. Tevens is dit een APK afkeurpunt. Door een juiste behandeling aan je koplampen kan je vaak voorkomen dat nieuwe koplampen nodig zijn.

   

Ontstickeren:

Met autobelettering komt u maximaal onder de aandacht, uw voertuig is uw visitekaart aan de buitenwereld. Maar hoe gaat u om met uw oude stickers als u uw voertuig opnieuw wilt bestickeren met bijv. een nieuwe boodschap, nieuwe huisstijl of gaat verkopen? Dan wilt u toch niet dat iemand anders gaat rond rijden met u reclame. Wij verwijderen op een vakkundige wijze uw reclame en zorgen er gelijk voor dat de afdruk die de sticker in de lak gemaakt heeft verdwijnt door een exterieurbehandeling.

Hondenharen verwijderen:

Je trouwe viervoeter neem je het liefst altijd met je mee, zo ook in je auto. Zorg hiervoor wel dat je een speciale kleed of hondenmand in je auto hebt waar die tijdens de reis in kan verblijven. Hondenharen gaan altijd door de gehele auto dwarrelen en zijn zeer lastig te verwijderen. Alleen stofzuigen is hierbij niet voldoende. Wanneer je dit bijhoudt voorkomt het dat het een onprettige klus wordt en je er zo maar meer dan één uur mee bezig bent.
.  

Verf, hars of teer verwijderen

Verf:
Het huis van je buren wordt geschilderd of je bent zelf je huis aan het schilderen. Je huis strak in de verf, maar tijdens het verven waait er een nevel met de wind mee op die tot wel vele tientallen meters verderop terecht komt op je auto. Het resultaat van een gespikkelde auto wat je altijd pas ziet wanneer de verfnevel uitgehard is.
Om verfnevel of spatten te verwijderen is meer nodig dan je auto wassen en te polijsten. Verfnevel komt altijd neer over de gehele auto zo ook op de ramen en rubbers. Wij kunnen met handmatig en machinaal kleien vaak alles verwijderen. Na het kleien is het noodzakelijk om de lak te polijsten voor weer een nieuw staat van uw auto.

Hars:
Hars verwijderen van auto. Wat is het en hoe kom je ervan af?
Je parkeert je wagen onder een boom en als je terug komt, zit je auto vol harsvlekjes? Verwijderen door je auto te wassen of door de wasstraat te doen, vergeet het maar. Harsvlekken zijn niet zo gemakkelijk weg te krijgen. Laat dit zeker niet lang op je auto zitten want het wordt alleen maar erger en meer werk om het te verwijderen en waarbij het ook meer je lak aantast.

Teer:
Teer is de kleverige, zwarte substantie die meestal op het onderste deel van je auto verschijnt. Vaak wordt het achter de wieltjes van uw wiel en op de onderste helft van de zijdeuren gezien, maar in extreme gevallen kan het op de motorkap, het rooster, het dak en de ramen van uw voertuig zitten.
Waar komt al deze teer vandaan? Het is een stof die wordt gebruikt bij asfalteren, en wanneer u rijdt op recent aangelegd asfalt of rijdt over recent gevulde kuilen, kan teer opspatten op uw auto. Of als u voorbij apparatuur rijdt die wegwerkzaamheden uitvoert, kunt u zelfs teer op uw voertuig krijgen.
Het verwijderen van teer uit uw voertuig is een ander proces dan het verwijderen van insecten of sap, omdat teer een op olie gebaseerde stof is. Het verhardt niet volledig voor meerdere jaren en komt niet goed uit met natuurlijke reinigingsmiddelen. Een oplosmiddelhoudende reiniger is nodig om teer te verwijderen, hoewel teerverwijderaars vaak ook goed werken om insecten en sap van het oppervlak van een voertuig te verwijderen. Na het verwijderen van de teer moet je je auto ook goed wassen en een polijstbehandeling wordt aanbevolen voor herstel aan uw lak en een perfecte glans.

Cabriokap reinigen en impregneren:

De cabrioletkap dient met water en zachte zeep te worden schoongemaakt. Als de cabrio dagelijks gebruikt wordt, is het aan te raden om iedere twee tot vier weken de cabrioletkap te wassen met een zachte zeep/ shampoo en een zachte borstel. Zachte zeep is bijvoorbeeld groene zeep, opgelost in water. Een goede borstel is een borstel die de stof niet beschadigt, zoals een borstel van paardenhaar. Een nagelborstel bijvoorbeeld is veel te hard.

Het wordt afgeraden om met uw auto door een wasstraat te rijden, omdat borstels en agressieve middelen uw kap kunnen beschadigen. Een wasstraat met lappen of met een cabrio programma is minder schadelijk. U dient in ieder geval nooit was/wax op de kap te (laten) spuiten met een was/wax programma of anderszins.

Om de 6 à 12 maanden is het handig om de cabriokap een extra schoonmaakbeurt te geven en hem te impregneren om hem vuilafstotend te maken. Het impregneren zorgt ervoor dat vuil minder snel aan de cabriokap zal hechten, en het zorgt er dus ook voor dat algengroei minder kans krijgt. Door de cabriokap te impregneren en deze dus vuilafstotend te maken, kunt u de cabriokap gemakkelijker schoon houden.

Rooklucht verwijderen (Ozon):

Ozonbehandeling: snel van nare geuren af
Met een ozonbehandeling snel rooklucht of andere nare geuren verwijderen uit uw auto?
Luchtverfrissers maskeren nare geuren, ozon zorgt ervoor dat ze echt verdwijnen. We passen de ozonbehandeling in sterk vervuilde auto’s, bijvoorbeeld om de rooklucht of hondengeur te verwijderen.
Ozonbehandeling: hoe gaan we te werk
Een ozonbehandeling is vrijwel altijd onderdeel van een reinigingsproces. We zorgen allereerst voor een complete reiniging van uw interieur. Door eerst een diepte reiniging uit te voeren zorg je ervoor dat je de bron en vervuiling verwijderd.

Als al het vuil is verwijderd plaatsen we een speciaal apparaat in uw auto voor de ozonbehandeling. Ozon werkt desinfecterend en ontgeurend en wordt bijvoorbeeld ook gebruikt om drinkwater te ontsmetten. Het zorgt ervoor dat uw huis, auto of bedrijfspand na de behandeling net zo ruiken als het buiten ruikt na een frisse onweersbui.