Wij wassen uw voertuig in diverse stappen voor het verwijderen van alle vervuiling van de lak.

Wassen Stappen

Stap 1

Fallout remover of de-ironiozer:

Bovenstaande benamingen zijn in de praktijk dezelfde behandeling om vliegroest/ ijzerdeeltjes te verwijderen. Vliegroest zijn ijzerdeeltjes laten zich heel makkelijk hechten aan je lak maar zijn verdraaid lastig om te verwijderen.

Waarom nodig:

Vliegroest is te vinden op veel plekken, maar vooral op de weg kom je ermee in contact. Het wegdek is bedekt met een laag van viezigheid zoals, roet, teer, zand, plantenresten en ook vliegroest.  Vliegroest komt vooral van de remschijven van auto’s. De ijzerdeeltjes die van je remschijven geschaafd worden bij het remmen komen op het wegdek terecht en beginnen te oxideren, hierdoor krijg je piepkleine stofdeeltjes met hele oneven hoeken en haken. Door deze oneven hoeken en haken blijven ze makkelijk hangen aan het oppervlakte van de auto en is het een risico voor nieuwe krassen als je gaat rond wrijven op de lak.

Door het middel wat wij gebruiken zorgen wij ervoor dat er een verandering plaatsvindt van de ijzer oxide en loskomen van het oppervlak en opgenomen worden in de vloeistof. Vervolgens kunnen we de ijzerdeeltjes veilig afspoelen van het oppervlak zonder risico op krassen.

Stap 2

Voorreinigen:

Voor wij te werk gaan zorgen wij ervoor dat uw auto afgekoeld is, zodat shampoo en water niet inbrand in de lak.  Met het voorreinigen  spuiten wij als eerste  de gehele auto in met een schuimmiddel. Hiermee weekt de grove vervuiling los wat verdwijnt met het afspuiten met de hoge drukspuit. Het fijne vuil is het enige vuil dat nog overblijft, doordat de grove vervuiling al eraf gespoten is verklein je de kans op (lichte) krassen te maken.

Stap 3

Afspoelen:

Na het wassen en verwijderen van alle vervuiling gaan we de auto afspuiten met onze warm water hoge druk reiniger. Hierdoor zijn ook alle zeepresten van de auto.

 

Stap 4

Wassen:

Nu gaan we pas echt uw auto reinigen en ook de fijne vervuiling van de lak halen. We sprayen de auto weer volledig in met een schuimende shampoo zodat de lichte vervuiling los kan weken en minder kans op krassen ontstaan. We werken altijd per deel (zoals: dak, ramen, motorkap) van boven naar beneden. Per paneel reinigen we de washandschoen zodat je geen opstapeling van vervuiling in je washandschoen krijgt. Als laatste stap gaan we de velgen bewerken met een zachte borstel.

Stap 5

Afspoelen:

Na het wassen en verwijderen van alle vervuiling gaan we de auto afspuiten met onze warm water hoge druk reiniger. Hierdoor zijn ook alle zeepresten van de auto.

Stap 6

Kleien:

Kleien is een precies en geduldig proces. Maar wanneer je voor het eerst het resultaat ziet ben je om. Met kleien krijg je vuil wat te lang aan de lak heeft kunnen hechten weer los voor een superschone en gladde lak. Met kleien verwijder je o.a. het  vastgekoekt vuil zoals opgedroogde insecten, boomharst, vreemde zwarte spikkels en andere viezigheid dat er niet meer afgaat met wassen alleen.

Vaak kun je aan de lak met je blote hand al voelen dat het stroef en ruw aanvoelt. Ook kun je het ook aan de lak zien of het nodig is om te kleien. De lak is dan doffer en heeft minder kleur en glans. Dit komt omdat het vuil aan de lak gehecht is geraakt en daardoor de reflectie van het licht als het ware ‘blokkeert’.

Stap 7

Afspoelen:

Na het wassen en verwijderen van alle vervuiling gaan we de auto afspuiten met onze warm water hoge druk reiniger. Hierdoor zijn ook alle zeepresten van de auto.

Stap 8

Drogen:

Na het afspoelen is het zaak om de auto zo snel mogelijk droog te maken, om (kalk)vlekken te voorkomen ondanks gebruik te maken van ontkalkt water. We drogen de auto met droogdoeken die veel water op nemen en lucht om ook het water uit de kieren en randjes te halen.