0515 – 41 28 25 Sneek
0527 – 502 405 Emmeloord

Wij wassen uw voertuig in diverse stappen voor het verwijderen van alle vervuiling van de lak.

Wassen Stappen

Stap 1

Fallout remover of de-ironiozer:

Vliegroest of ijzerdeeltjes hechten zich eenvoudig aan je lak maar zijn verdraaid lastig om te verwijderen. Met fallout remover of de-ironizer verwijder je deze schadelijke deeltjes.

Waarom nodig:

Het wegdek is bedekt met een laag van viezigheid zoals, roet, teer, zand, plantenresten en ook vliegroest. Vliegroest komt vooral van de remschijven van auto’s. De ijzerdeeltjes die van je remschijven geschaafd worden bij het remmen komen op het wegdek terecht en beginnen te oxideren, hierdoor krijg je piepkleine stofdeeltjes met hele oneven hoeken en haken. Door deze oneven hoeken en haken blijven ze makkelijk hangen aan het oppervlakte van de auto. Het is bovendien een risico voor nieuwe krassen bij de reiniging van je lak.

Voordat wij starten met het reinigen van uw auto, verwijderen we vliegroest met een speciaal middel. Dit zorgt ervoor dat ijzeroxide loskomt van het oppervlak en opgenomen wordt in de vloeistof. Vervolgens kunnen we de ijzerdeeltjes veilig afspoelen van het oppervlak zonder risico op krassen.

Stap 2

Voorreinigen:

Voordat wij starten, laten we uw auto goed afkoelen, zodat shampoo en water niet inbranden in de lak. Met het voorreinigen, spuiten wij eerst de gehele auto in met een schuimmiddel. Hiermee weekt het grove vuil los, wat vervolgens verdwijnt met de hogedrukspuit. Dit voorkomt de kans op krassen. Het fijne vuil pakken we in de volgende stappen aan.

Stap 3

Afspoelen:

Na het voorreinigen en verwijderen van het grove vuil spuiten we de auto af met een warmwater hogedrukreiniger. Hierdoor zijn ook alle zeepresten van de auto.

Stap 4

Wassen:

Nu beginnen we pas echt met uw auto reinigen. In deze fase verwijderen we de fijne vervuiling van de lak. We sprayen de auto opnieuw in met een schuimende shampoo, zodat ook de lichte vervuiling los kan weken en er minder kans op krassen ontstaan. We werken in stappen, van boven naar beneden. We starten met het dak, doen dan de ramen, vervolgens de motorkap en dan de carrosserie. Per paneel reinigen we de washandschoen, zo voorkomen we opstapeling van vervuiling. Als laatste stap bewerken we de velgen met een zachte borstel.

Stap 5

Afspoelen:

Ook na het verwijderen van het fijne vuil spuiten we met warm water uw auto schoon. De hogedrukreiniger zorgt ervoor dat er geen zeepresten overblijven.

Stap 6

Kleien:

Vaak voelt u al dat uw lak stroef en ruw is. Maar het is ook zichtbaar. De lak is dan doffer en heeft dus minder kleur en glans. Dit komt omdat het vuil aan de lak is gehecht is en daardoor de reflectie van licht ‘blokkeert’.

Met kleien krijgen we vuil, dat lang aan de lak heeft kunnen hechten, weer los voor. Het resultaat:  een super schone en gladde lak. Met kleien verwijder je o.a. het  vastgekoekte vuil zoals opgedroogde insecten, boomhars, vreemde zwarte spikkels en andere viezigheid die niet met wassen niet weg te krijgen zijn. Kleien is een precies en geduldig proces. Maar een keer gezien en u bent om.

Stap 7

Afspoelen:

Voor de derde maal spuiten we uw auto af met de hogedrukreiniger. Ok dit keer weer met warm water, zodat alle resten van het kleien worden verwijderd.

Stap 8

Drogen:

Na het afspoelen is het zaak om de auto zo snel mogelijk droog te maken. Dit om (kalk)vlekken te voorkomen. Zelfs wanneer we gebruik maken van ontkalkt water, is dit een risico. We drogen de auto met speciale droogdoeken en met luchtdruk, om ook het water uit de kieren en randen te halen.